Voordelen
De nieuwe manier van dienstverlening heeft veel voordelen.
- U kunt meer van thuis via het e-loket. Als u toch moet langskomen, kan dat op maat. Een afspraak maken kan online en telefonisch.
- Onze medewerkers weten met deze werkwijze wie zich zal aanmelden en waarom. Zij kunnen uw bezoek daardoor beter voorbereiden. Komt u voor de dienst omgeving, dan kunt u erop rekenen dat uw dossierbehandelaar aanwezig zal zijn.
- De nieuwe werkwijze is een actie van het meerjarenplan 2020-2025.
E-loket
Het e-loket voor het afleveren van akten, attesten en uittreksels werd in april vernieuwd en uitgebreid. De gevraagde documenten worden in de meeste gevallen onmiddellijk elektronisch ondertekend afgeleverd in uw mailbox. Afgedrukte documenten blijven rechtsgeldig. Aanmelden kan met uw eID-kaart of de Itsme-app.
Afspraak
Wenst u een afspraak vast te leggen, dat kan
- online
- telefonisch
- Dienst burgerzaken: 050 28 87 46
- Andere diensten: 050 28 87 30
Hulp nodig?
Bent u niet vertrouwd met computer, tablet of smartphone, dan helpen we u telefonisch verder. De medewerker aan de telefoon zal een afspraak voor u vastleggen. Bij aankomst in het administratief centrum helpt de onthaalbediende u verder bij het aanmelden.
Net zoals vroeger kunt u voor alles blijven langskomen maar dan voortaan enkel op afspraak.