De werken starten tijdens de week van 16 augustus in het deel van de Stationsstraat tussen de Zwinstraat (kruispunt niet inbegrepen) en het kruispunt met het westelijk deel van de Veldstraat (kruispunt inbegrepen). Deze situatie zal vermoedelijk tot halfweg september duren.
Half september wordt ook het kruispunt met de Zwinstraat opgebroken en vernieuwd.
De Stationsstraat zal dus van half augustus tot half oktober onderbroken zijn voor doorgaand verkeer. Als het beton van de rijbaan voldoende is gehard, kan het verkeer tijdens de tweede helft van oktober opnieuw door. Deze planning kan vertragen door bijvoorbeeld ongunstige weersomstandigheden.
De aannemer werkt tot half november verder in de Stationsstraat maar buiten de rijbaan. Vanaf half november wordt het oostelijk deel van de Veldstraat vernieuwd. Het westelijk deel van de Veldstraat volgt begin 2024.
Het asfalteren van de volledige werfzone is voorzien begin maart 2024 als de weersomstandigheden gunstig zijn. Met het asfalteren en het aanbrengen van de belijning, eindigen de werken.
Lokaal verkeer
Het lokaal verkeer (bewoners, klanten, bezoekers, ...) is toegelaten tot aan de werf.
Respecteer de signalisatie en rijd niet door de werf. Verkeer door de werf kan schade veroorzaken en de hinderperiode verlengen.
De handelszaken en dienstverleners zijn op wandelafstand bereikbaar tijdens de ganse periode van de werken.
Tijdelijke parking
Om de parkeerdruk in de werfomgeving op te vangen, richt de stad een tijdelijke parking in ter hoogte van de Veldstraat 32. Deze parking biedt ruimte voor een 10-tal voertuigen.
Omleiding voor doorgaand verkeer
Het doorgaand verkeer wordt omgeleid via de N9 (Dorpsstraat, Bruggesteenweg, Maalse Steenweg), Doornhut, Moerkerkse Steenweg, Moerkerkesteenweg en Sijseelsesteenweg.